Z myślą o potrzebach mieszkańców - projekt utworzenia punktu obsługi klienta
Szanowni Państwo, jedną z inwestycji powiatu nowodworskiego w 2021 roku będzie utworzenie punktu obsługi klienta w Starostwie Powiatowym w Nowym Dworze Mazowieckim przy ul. Paderewskiego 1B. Przedsięwzięcie zakłada utworzenie pomieszczeń, w których klienci będą mogli korzystać z usług urzędu w komfortowych warunkach. Co ważne, punkt obsługi będzie spełniał standardy architektoniczne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami).
Na czym polega planowana inwestycja?
Inwestycja obejmuje pozyskanie dodatkowych 300 m2 powierzchni z przeznaczeniem na pomieszczenia, w których będzie można skorzystać z usług:
- Wydziału Komunikacji i Transportu,
- Stanowiska szybkiej obsługi dla interesantów Wydziału Architektury i Budownictwa, Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami oraz innych wydziałów,
- Wydziału Administracyjno-Organizacyjnego tj. punkt informacji, kancelaria, potwierdzanie Profilu Zaufanego,
- punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej,
- Rzecznika Praw Konsumenta.
Klienci będą mieli do dyspozycji dużą poczekalnię oraz miejsca na wypełnianie dokumentów. Inwestycja nie wpłynie negatywnie na ilość miejsc parkingowych.
Jakie korzyści dla naszych klientów?
Dla osób załatwiających sprawy w Wydziale Komunikacji i Transportu przygotowanych zostanie 8 stanowisk, co usprawni obsługę oraz zminimalizuje kolejki. Obok Wydziału Komunikacji i Transportu umieszczony zostanie punkt kasowy.
Klienci będą mogli skorzystać również ze stanowisk obsługi spraw prowadzonych przez m.in. Wydział Architektury i Budownictwa oraz Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami.
W projekcie przewidziano także salę spotkań, w której klient będzie mógł w warunkach gwarantujących poufność swoich danych, uzyskać wgląd w dokumentację oraz wszelkie informacje o przebiegu swojej sprawy.
Jednym z udogodnień uwzględnionych w projekcie będzie również specjalne miejsce, z którego będą mogły skorzystać matki z dziećmi (w pokoju będzie można np. przewinąć, nakarmić lub uspokoić dziecko).
Z myślą o osobach niepełnosprawnych
Istotnym celem utworzenia punktu obsługi klienta jest ułatwienie korzystania z usług urzędu dla osób niepełnosprawnych. Stanowiska obsługi klienta będą przygotowane zgodnie z zasadami dostępności, dzięki czemu osoby mające trudności w poruszaniu się nie będą miały kłopotów w załatwianiu spraw urzędowych na miejscu w tutejszym urzędzie.
Naszym celem jest zapewnienie komfortu dla klientów w oparciu o ich potrzeby i oczekiwania, zgodnie ze standardami przyjaznego urzędu. Chcemy, aby osoby przychodzące do Starostwa były usatysfakcjonowane obsługą w odpowiednich warunkach, dzięki czemu w przyszłości, bez względu na sytuację epidemiczną lub niekorzystne zjawiska, zostanie zachowana ciągłość obsługi przy uwzględnieniu ochrony zdrowia zarówno klientów, jak i pracowników.
Dzięki poniższym załącznikom możecie Państwo zapoznać się z projektem utworzenia punktu obsługi klienta oraz wizualizacją obiektu.
Opis alternatywny do rysunku numer 3