AKTUALNOŚCI

TELEFON DLA SENIORÓW – DOBRE SŁOWA

W obliczu pandemii koronawirusa wiele z podstawowych potrzeb osób starszych, jak zakupy czy dostęp do leków, jest zaspokajanych przez wolontariuszy. Jednocześnie coraz bardziej palące stają się potrzeby dotyczę relacji i więzi społecznych, w tym odpowiedź na niepokój i lęk tych, którzy zostali sami. Seniorzy w sytuacji powszechnej kwarantanny stają się jeszcze bardziej samotni i jeszcze bardziej wykluczeni.

Dlatego Szlachetna Paczka uruchamia projekt „DOBRE SŁOWA – TELEFON DLA SENIORÓW”, gdzie starsze osoby usłyszą: nie jesteście sami i co najważniejsze - otrzymają eksperckie wsparcie. Specjaliści dostępni są pod numerem telefonu 12 333 70 88 codziennie w godzinach 10:00-12:00 i 17:00-19:00.

JAK DZIAŁA TELEFON DLA SENIORÓW – DOBRE SŁOWA?

  • telefon od seniora odbierze specjalista – doświadczony psycholog lub terapeuta, który będzie w stanie zapewnić ważne wsparcie emocjonalne. Telefon obsługuje zespół dr Barbary Smolińskiej z Fundacji Pomocy Psychologicznej Pracownia Dialogu.
  • nie szukamy tylko tam, gdzie łatwo szukać, ale tam, gdzie można znaleźć - chcemy być tam, gdzie seniorzy: w szpitalach, w domach opieki, na klatkach schodowych, w sklepach, które wciąż odwiedzają, w mediach, które czytają i słuchają.
  • wierzymy w rozmowę, ale dbamy też o ciąg dalszy - do osób, które do nas zadzwonią, telefonicznie będą wracać wolontariusze Szlachetnej Paczki po to, aby utrzymywać z nimi stałą, regularną relację, a jeśli okaże się potrzebna inna pomoc (zakupy, załatwienie spraw urzędowych) – będziemy reagować.

To ważne, żeby o telefonie dowiedziały się osoby starsze – opowiedz o nim rodzinie, sąsiadom, znajomym. Niech starsi i samotni wiedzą, że ktoś na nich czeka.

 

    [treść archiwalna]
  • autor: źródło: Stowarzyszenie Wiosna
  • Dobre słowa - wsparcie dla seniorów - plakat informacyjny

Wstecz