Ważne linki
-
Intranet intranet
Logowanie Intranet/Extranet
Menu na urządzeniach mobilnych
AKTUALNOŚCI
TELEFON DLA SENIORÓW – DOBRE SŁOWA
W obliczu pandemii koronawirusa wiele z podstawowych potrzeb osób starszych, jak zakupy czy dostęp do leków, jest zaspokajanych przez wolontariuszy. Jednocześnie coraz bardziej palące stają się potrzeby dotyczę relacji i więzi społecznych, w tym odpowiedź na niepokój i lęk tych, którzy zostali sami. Seniorzy w sytuacji powszechnej kwarantanny stają się jeszcze bardziej samotni i jeszcze bardziej wykluczeni.
Dlatego Szlachetna Paczka uruchamia projekt „DOBRE SŁOWA – TELEFON DLA SENIORÓW”, gdzie starsze osoby usłyszą: nie jesteście sami i co najważniejsze - otrzymają eksperckie wsparcie. Specjaliści dostępni są pod numerem telefonu 12 333 70 88 codziennie w godzinach 10:00-12:00 i 17:00-19:00.
JAK DZIAŁA TELEFON DLA SENIORÓW – DOBRE SŁOWA?
- telefon od seniora odbierze specjalista – doświadczony psycholog lub terapeuta, który będzie w stanie zapewnić ważne wsparcie emocjonalne. Telefon obsługuje zespół dr Barbary Smolińskiej z Fundacji Pomocy Psychologicznej Pracownia Dialogu.
- nie szukamy tylko tam, gdzie łatwo szukać, ale tam, gdzie można znaleźć - chcemy być tam, gdzie seniorzy: w szpitalach, w domach opieki, na klatkach schodowych, w sklepach, które wciąż odwiedzają, w mediach, które czytają i słuchają.
- wierzymy w rozmowę, ale dbamy też o ciąg dalszy - do osób, które do nas zadzwonią, telefonicznie będą wracać wolontariusze Szlachetnej Paczki po to, aby utrzymywać z nimi stałą, regularną relację, a jeśli okaże się potrzebna inna pomoc (zakupy, załatwienie spraw urzędowych) – będziemy reagować.
To ważne, żeby o telefonie dowiedziały się osoby starsze – opowiedz o nim rodzinie, sąsiadom, znajomym. Niech starsi i samotni wiedzą, że ktoś na nich czeka.
- autor: źródło: Stowarzyszenie Wiosna
- Dobre Słowa - telefon dla seniorów - plakat do wydruku (PDF) 2315.99kBdobre słowa, telefon dla seniorów, plakat, wsparcie, epidemia, szlachetna paczka