AKTUALNOŚCI

Dofinansowanie do zakupu odbiornika cyfrowego

Twój telewizor nie odbiera nowego sygnału nadawania darmowej telewizji naziemnej DVBT2/HEVC, a Twoja sytuacja materialna nie pozwala Ci samodzielnie ponieść kosztów zakupu nowego sprzętu?

Skorzystaj z rządowego programu dofinansowania i złóż wniosek online o dofinansowanie do zakupu dekodera lub telewizora.

Zasady rządowego programu dofinansowania do zakupu dekodera lub telewizora

Komu przysługuje dofinansowanie?

Dofinansowanie przysługuje na gospodarstwo domowe, które ze względu na swoją sytuację materialną nie może samodzielnie ponieść kosztów zakupu nowego sprzętu.

Kto może złożyć wniosek o dofinansowanie?

Wniosek może złożyć jedna osoba z gospodarstwa domowego, osobiście lub przez pełnomocnika.

Co muszę zrobić, aby otrzymać dofinansowanie?

Osoba składająca wniosek jest zobowiązana złożyć oświadczenie, iż bez dofinansowania nie ma możliwości dostosowania sprzętu odbiorczego do zmiany standardu nadawania sygnału telewizyjnego.

W jakiej kwocie przysługuje dofinansowanie?

Dofinansowanie możesz otrzymać w wyskości:

- 100 zł do zakupu dekodera

lub

- 250 zł do zakupu telewizora.

Dekoder lub telewizor musi być zgodny z zapisami rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla odbiorników cyfrowych, czyli taki, który umożliwia poprawny odbiór sygnału telewizyjnego w nowym standardzie DVB-T2/HEVC.

W jaki sposób zostanie przekazane świadczenie?

Otrzymasz specjalny kod na podany w formularzu online adres e-mail.

Gdzie mogę zrealizować przyznane świadczenie?

Otrzymany kod z przyznanym świadczeniem zrealizujesz w sklepach stacjonarnych i internetowych, które przystąpią do programu. Wyszukiwarka sklepów jest dostępna na stronie.

Do kiedy trwa program dofinansowania oraz do kiedy mogę zrealizować świadczenie?

Możesz ubiegać się i zrealizować świadczenie do 31 grudnia 2022 roku. To oznacza, że o dofinansowanie możesz ubiegać się już dziś a świadczenie możesz zrealizować w późniejszym terminie (maksymalnie do 31 grudnia 2022 roku).

Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji, zadzwoń na infolinię pod numer 42 253 54 30 lub napisz na skrzynkę kontaktową: cyfrowaTV@coi.gov.pl.

Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 – 18:00 oraz w soboty w godzinach 10:00 – 18:00.

Zanim przystąpisz do składania wniosku, zachęcamy do zapoznania się z instrukcją, która przedstawia funkcjonowanie usługi umożliwiającej złożenie wniosku o przyznanie świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego.

    [treść archiwalna]
  • autor: Konstanty Radziwiłł Wojewoda Mazowiecki, data: 2022-06-27

Wstecz