Polecamy skorzystanie z informacji dostępnych na stronie Ministerstwa Zdrowia pod adresem http://www.mz.gov.pl/leczenie/prawa-pacjenta .
Telefoniczna Informacja Pacjenta
Szanowni Państwo, od września 2019 r. funkcjonuje całodobowa Telefoniczna Informacja Pacjenta. Przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu konsultanci TIP udzielają informacji np. o tym, gdzie najszybciej i najbliżej znaleźć pomoc medyczną w nagłych sytuacjach (w tym o nietypowych porach tj. noc lub dzień wolny od pracy), jakie prawa przysługują osobom ubezpieczonym lub jak zgłosić naruszenie praw pacjenta. Poza całodobowym dostępem do infolinii, pacjenci mają możliwość konsultacji w formie video-czatu lub za pomocą języka migowego. Przez całą dobę do dyspozycji będzie ok. 60 konsultantów. NUMER TELEFONICZNEJ INFORMACJI PACJENTA: 800 190 590.
Kampania Rzecznik Praw Pacjenta Przypomina
Rzecznik Praw Pacjenta Przypomina
Druga Kampania Społeczna Rzecznika Praw Pacjenta pt. "Rzecznik Praw Pacjenta Przypomina" ruszyła we wrześniu 2015 r. Kampania składa się z 3 odcinków spotów telewizyjnych, radiowych, reklamy prasowej oraz internetowej.
Zapraszamy do obejrzenia krótkich filmów które opowiadają o:
- odcinek 1 opowiada o prawie pacjenta do informacji oraz prawie pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
- odcinek 2 opowiada o prawie pacjenta do intymności i godności oraz prawie pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
- odcinek 3 opowiada o prawie pacjenta do dokumentacji medycznej.
- autor: Karolina Barańczak Wydział Dialogu Społecznego i Komunikacji Biura Rzecznika Praw Pacjenta, data: 2016-10-21