Ważne linki
-
Intranet intranet
Logowanie Intranet/Extranet
Menu na urządzeniach mobilnych
- AKTUALNOŚCI
- POWIAT
- STAROSTWO
- DOSTĘPNOŚĆ
- MAPY POWIATU - GEOPORTAL
- RODO
- KONTAKT
- ZDROWIE
- NGO
- EDUKACJA
- PROJEKTY I INWESTYCJE
- BEZPIECZEŃSTWO
- WSPARCIE SPOŁECZNE
Projekty realizowane z udziałem funduszy unijnych
Rozwój mobilności miejskiej na terenie powiatu nowodworskiego
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Projekt zakłada budowę około 40 km ścieżek rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą przebiegających przez tereny czterech gmin: Zakroczym, Nowy Dwór Mazowiecki, Nasielsk i Pomiechówek. Planowane odcinki tras rowerowych powstaną na terenie czterech gmin wymienionych powyżej, umożliwiając ich wspólne wykorzystanie przez mieszkańców. Zintegrowanie będzie także między poszczególnymi gminami, dzięki połączeniom tras rowerowych między nimi. Projektowane ścieżki będą wyposażone w wiele udogodnień dla pieszych i rowerzystów w infrastrukturze towarzyszącej. Wśród nich będą:
- śluzy rowerowe na skrzyżowaniach, czyli część pasa ruchu przeznaczona wyłącznie dla rowerów,
- parkingi i stojaki rowerowe w miejscach odpoczynku, węzłach przesiadkowych i obiektach publicznych,
- podpórki pod stopy i dłonie na skrzyżowaniach,
- część parkingów rowerowych i miejsc odpoczynku będzie wyposażona w podstawowe narzędzia serwisowe i pompki do samodzielnego serwisowania rowerów,
- co najmniej 50% tras będzie oświetlona, wszystkie powstające miejsca parkingu/odpoczynku również będą wyposażone w oświetlenie.
Projekt kierowany jest do wszystkich mieszkańców powiatu nowodworskiego oraz do turystów.
Celem bezpośrednim projektu jest rozwój i zespolenie sieci tras rowerowych na terenie czterech gmin w powiecie nowodworskim. Obecna infrastruktura rowerowa na terenie powiatu jest bardzo mała i rozproszona. Ludność obszaru objętego projektem to ponad 63 tysiące, przy tak znikomej sieci ścieżek rowerowych, wykorzystanie tego środka transportu jest znikomy zarówno w codziennych dojazdach jak i w celach turystyczno-rekreacyjnych.
Projekt realizuje również kilka pośrednich celów:
- poprawa stanu środowiska naturalnego – połączenie rozproszonej infrastruktury pozwoli mieszkańcom na znacznie pełniejsze wykorzystanie roweru jako środka transportu, co automatycznie zredukuje użycie samochodów i redukcję emisji spalin,
- poprawa bezpieczeństwa rowerzystów – obecnie rowerzyści korzystają z dróg publicznych lub chodników w miastach, co naraża na niebezpieczeństwo zarówno rowerzystów jak i pieszych, nowe ścieżki rowerowe wraz z towarzyszącą infrastrukturą, wyeliminuje te zagrożenia na projektowanych odcinkach, nowe trasy są bezkolizyjne i obejmują wiele udogodnień dla poprawy bezpieczeństwa,
- zwiększenie wykorzystania transportu rowerowego w codziennych czynnościach – zintegrowanie obecnej sieci pozwoli mieszkańcom na wykorzystanie rowerów i innych środków nieemisyjnego transportu w codziennych czynnościach, dzięki połączeniom między miejscowościami, punktami handlowo-usługowymi oraz obiektami użyteczności publicznej.
Rezultaty:
- budowa ścieżek wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
Wartość projektu: 89 890 000,00 zł, kwota dofinansowania: 44 508 900,00 zł




